A V70 sorozatból a Volvo 319832 darabot gyártott.
A Volvo a 870-es sorozattal a 850-et tartotta továbbra is a piacon.A 850-et 1800 ponton változtatták meg hogy,modernebb formát és vonzobb külsőt kapjon. Létre hoztak 2 ajtós kupét és ugyan erre épült kabriót is.Az XC70-es és az S70-es ugyan így átesett ezen a változtatáson.t.Mivel a Volvonak a kombi forma volt a legfontosabb és a piacon a legkeresettebb ezért a V70-es volt a húzó modell.A többi csak kiegészítette a kinálatot.Mivel ez a 4 autó szerkezetileg szinte azonosak voltak ezért,a rájuk jellemzőket nem említem meg mindegyik tipusnál.A V70 5 személyes és 7 személyes butorzattal is kinálták.A dízel motorral szerelt változat volt a legnépszerübb a piacon.Kézi és automataváltóval is rendelhetők voltak.Az AW 50-42 váltók nagyon strapabírok voltak nem volt ritka a 400 ezer km feletti meghibásodás nélküli futás teljesítmény.A VW eredetű 5 hengeres TDI motor már bizonyitott az Audi 100-ban.A Volvo egészen 2001-ig tudta használni ezt a motor az S80-ban és a második generációs V70-ben.2000-es fordulaton 100 km/órás sebességból kiindulva 4000-es fordulaton 200 km/óra a valós végsebesség.Ehhez 140 lóerő és 290 Newtonméteres nyomaték társul.Értelem szerüen 4000-es fordulaton.A motor 210 kg ezért az autó rendkivül orrnehéz.Kanyarban tolja ki az orrát megszokást igényel.A motorok kinálata megegyezett az S70-nel.Természetesen a hibák is szinte azonos.A meghibásodások előfordulása a következők alkatrészek esetén számottevő volt.A kombikra jellemző 5.ajtó kárpitjának a rögzítő pantjeinek tőrése.5.ajtó elektromos kábeljének szakadása.Csomagtérroló szétesése,(nem csévéli fel a ponyvát).Hátsó ülésekbe intgrált biztonsági övek megszorulása,az ülés háttámlát nem lehet visszahajtani a helyére.Az összes ajtózár idő elötti meghibásodása.A mikrokapcsolok melyek a zárakba van építve tönkre mennek és nem érzékeli hogy, be van -e csukva az ajtó vagy nyitva van.A távirányitó házának silány minőségű házának az összetörése.Első biztonsági övek csatlakozó aljzatában fogadó egység törés.Ablakemelő kapcsoló hiba,gyakorlatilag teljes megsemmísülése.Az indítókulcs ragad-tapad de legalább indit.A gyújtáskapcsolóban rugó törés.Kézifék kar váratlan eltörése,megmagyarázhatattlanul.A tapintást csökkentő gyári bevonat mely ennél a modellnél jelent meg a Volvonál először nem sikerült,minden kapcsoló gyakorlatilag elgusztustalanodott tőlük.
A dízel motor nagyon kifort volt ezért, gyakorlatilag csak a periféria,segédberendezések természetes elhasználódása jellemzi.Az adagoló elektronikus része szokott tönkre menni de,ez is javítható.Az előtöltésre nagyon kényes a motor.Dinamikus vagy statikus beállítással lehet megoldani.
Egy Volvo V70-es 1997-ból D5252T motorral és M56-os váltóval szerelve 5066 db alkatrészból állt össze.